Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T16:35:31+01:00
1).Jakie pole ma kwadrat o przekątnej dlugosci 5?

a²+a²=5
2a²=5 |:2
a²=2,5 |*√
a=√2,5

P=a²
P=√2,5*√2,5
P=2,5

2)Oblicz pole i obwod rombu o przekatnych 2(2 pod pierwiastkiem) i 4(3 pod pierwiastkiem)

P=e*f /2
P=2√2*4√3 /2 =2√2*2√3 = 4√6

Teraz by obliczyć obwód, obie przekątne dzielimy na pół.
Otrzymujemy wtedy 2√3 i √2

I liczymy bok rombu.
(2√3)²+√2²=x²
12+2=x²
x²=14
x=√14

obw. = 4*√14 = 4√14
8 3 8
2009-12-03T16:36:12+01:00
Jakie pole ma kwadrat o przekątnej dlugosci 5?
a pierwiastków z 2 = przekątna
a pierw. z 2 = 5
a= 5 pierw z 2 / 2
P= a do kwadratu
P= = 12,5

Oblicz pole i obwod rombu o przekatnych 2(2 pod pierwiastkiem) i 4(3 pod pierwiastkiem)

P= 1/2 *e*f
e, f - przekątne

P= 1/2 * 2 pierw z 2 * 4 pierw z 3 = 1/2 * 8 pierw z 6 = 4 pierwiastków z 6


(2√3)²+√2²=a²
12+2=a²
a²=14
a=√14

L = 4*√14 = 4√14
2 5 2