Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T16:37:40+01:00
Kształty liści:

szpilkowy,lancetowaty, romboidalny,owalnie lancetowaty, igłowy, równowąski, jajowaty, spiczasto-jajowaty, łopatkowaty, okrągły, nerkowy, oszczepowaty, strzałkowy, pierzastowrębny

Nerwacje:

dłoniasta, pierzasta, siateczkowata, równoległa, wachlarzowata

oraz może być otwarta i zamknieta
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2009-12-03T16:40:49+01:00
-liść trawiasty, liść szablasty, liść lancetowaty, liść jajowaty, liść owalny, liść sercowaty, liść nerkowaty, liść strzałkowy, liść oszczepowaty.
- liście całobrzegie, karbowane, faliste, ząbkowane, piłkowane, podwójnie piłkowane, orzęsione, kolczaste
Liście mogą być:dłoniaste i pierzaste
- Archaeopterides - odcinki liściowe bardzo gęstą nerwacją wachlarzowatą
- Sphenopterides - odcinki liściowe w większości małe, klinowate , z nerwacją wachlarzowatą lub pierzastą
-Pecopterides - odcinki liściowe i językowate przyrastające do osi całą podstawą z nerwacją pierzastą
- Odontopterides - odcinki liściowe pekopterydyczne z nerwacją wachlarzowatą, niekiedy siatkową
-Neuropterides - wielkie odcinki neuropterydyczne z nerwacją wachlarzowatą, pierzastą lub siatkową
- Alethopterides - mniejsze lub większe aletopterydyczne z nerwacją pierzastą lub siatkową
- Callipterides - odcinki liściowe pekopterydyczne lub sfenopterydyczne z nerwacją pierzastą lub siatkową
-Glossopterides - liście wielkie z nerwacją siatkową opatrzoną niekiedy nerwem głównym
- Gigantopterides - liście wielkie z nerwacją pierzastą
1 5 1