Nie mniemałam , by ukaz twój ostry (...) mógł łamać święte prawa Boże , które są wieczne i trwają od wieku , że ich początku nikt zbadać nie może , ja więc nie chciałam ulęknąć sie człowieka i za złamanie praw tych kiedyś Bogom zdawać tę sprawę.
1 ) O jakich prawach mówi Antygona ?
2 ) Jakie właściwości mają te prawa ?
3 ) Czy można ich nie przestrzegać ze względu na prawa ludzkie ? Dlaczego ?

2

Odpowiedzi

2009-12-03T16:34:30+01:00
1) Antygona mówi o prawie moralnym.
2) Prawa te, mówią ludziom, jak Ci mają postępować, by nie zagłuszyć swojego sumienia.
3) Każdy człowiek powinien ich przestrzegać, jednak starając się nie narazić na to, aby prawo ludzkie (pisane) mogło skonfrontować się z prawem niepisanym (moralnym).
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T18:02:19+01:00
1) Antygona mówi o prawie do pochowania zmarłych.
2) Prawo to mówią ze każdemu człowiekowi należy zapewnić godny spoczynek aby jego dusza mogła spokojnie powędrować na drugi świat.
3) Żadne prawo ludzkie nie może zostać postawione ponad prawo boskie. Jest tak ponieważ na ziemi żyjemy maksymalnie sto parę lat ,a w niebie mamy życie wieczne i już za życia ziemskiego musimy postarać się odpowiednie warunki w zaświatach.
1 5 1