Podaj sposoby rozdzielania następujących mieszanin:
a)sól z pieprzem
b)woda z kredą
c)oda z piaskiem
d)siarka z opiłkami żelaza
e)ryż z kaszą manną
f)woda z solą
g)woda z alkoholem
h)ropa naftowa(na składniki!)
i)cukier z makiem

Proszę rozwiązać, pilnie potrzeba.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T16:42:48+01:00
A)krystalizacja soli
b)sączenia
c)dekantacja
d)za pomocą magnesu
e)za pomocą sita(chyba)
f)destylacja (chyba)
g)destylacja
h)za pomocą rozdzielacza
i)(nie wiem) sory ;(
2 1 2
2009-12-03T17:32:50+01:00
A).krystalizacja
b).za pomocą sączka
c).sedymentacja
d).magnes
e).za pomocą sita
f).krystalizacja lub odparowanie
g).destylacja
h).destylacja
i).zalać wodą (cukier rozpuści się),przez sitko przelać wodę
z rozpuszczonym cukrem /mak zostanie na sitku/ na koniec odparować wodę a cukier zostanie :)
2 3 2