Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T16:46:49+01:00
Wokół nas jest dużo przejawów tolerancji i nietolerancji. Od samego początku trwają kłótnie i różne konflikty, które z czasem zaczęły wzrastać do rozmiarów światowych.
Uważam, że społeczeństwo polskie nie jest w pełni tolerancyjne. Sądzę, że jesteśmy tak samo tolerancyjni, jak inne kraje świata. Moim zdaniem tolerancja jest to prawo do głoszenia własnych opinii, szanowanie innych i akceptowanie ich takimi, jacy są. Najbardziej odczuwalną w Polsce formą nietolerancji jest rasizm. Wielu z nas uważa, że wygląd człowieka np. kolor skóry związany jest osobowością i inteligencją. Drugim zjawiskiem powszechnym w naszym kraju jest ksenofobia, czyli niechęć, wrogość lub lęk w stosunku do obcych lub innych. Polacy odczuwają wrogi stosunek do obywateli: niemieckich, ukraińskich, rosyjskich. Niechęć czujemy również do Romów gdyż, ze wzglądu na swoją ubogość są uważani za złodziei. Łatwego życia w naszym kraju nie mają też Żydzi. Innym, bardzo przykrym problemem jest nietolerancja wobec ludzi chorych, zwłaszcza niepełnosprawnych. Nieraz byłam świadkiem wyśmiewania się z takich ludzi i dokuczania im. Za przejaw nietolerancji możemy uznać również nieprzystosowanie miejsc publicznych dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Jest to przykre, bo w ten sposób uniemożliwiamy im normalne życie.
Moim zdaniem tolerancji powinniśmy uczyć się od najmłodszych lat w rodzinie, następnie w szkole. Dużo łatwiej jest żyć, kiedy nauczymy się uznawać czyjeś poglądy, wierzenia, upodobania. Trzeba być wyrozumiałym, umieć tolerować zachowanie kolegów i koleżanek w najbliższym otoczeniu.




Oj paluszki bolą, bolą xD
14 4 14
2009-12-03T18:59:15+01:00
Moja . mój drogi spróbuj napisać sam lub z pomocą mamy ale nie w taki sposób bo się niczego nie nauczysz a uwierz mi że sam się zachwycisz swoimi zdolnościami
2 3 2
2009-12-03T22:10:19+01:00
Tolerancja oznacza cierpliwość i wyrozumiałość dla odmienności. Jest akceptowanie cudzych uczuć, poglądów, upodobań, wierzeń, obyczajów i postępowania choćby były całkowicie odmienne od własnych, albo zupełnie z nimi sprzeczne. Mozna by i tak pisac i wklejać linki takie jak na http://www.tolerancja.pl/?kat=1&id=1
Ale na egzaminie nie bedziesz mogl korzystać z internetu. Pamietaj o tym.
2 4 2