Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T16:59:46+01:00
A)
LPG (maj 2006) = 2,03
LPG (maj 2005) = 1,90

2,03 - 100% (proporcje)
1,90 - x%

x= 1,90 * 100 / 2,03
x= 190 / 2,03
x= 93,6

100 - 93,6 = 6,4 %

odp. o około 6,4 %

b)
Pb98 (maj 2006) = 4,56
Pb98 (maj 2005) = 3,72

4,56 - 100%
3,72 - x%

x= 372 / 4,56
x= 81,5 %

100 - 81,5 = 18,5 %

odp. o około 18,5 %
2009-12-03T17:02:03+01:00
A)

zróbmy to z proporcji

100%=1,90
x% =2,03

1,90x=230/:1,90
x=121
Odp: Gaz zdrożał o 21 %

b)

4,56=100%
3,72=x%

372=4,56x/:4,56
x=81%

100%-81%=19%

odp: Benzyna była tańsza w maju 2005 o 19%.

Pozdrawiam.