Odpowiedzi

2009-12-03T17:10:40+01:00
Może to być rozdział "koleżeństwo" w tym rozdziale jest też opisany wypadek Fericia. Albo "pierwsza walka"
2009-12-03T17:13:09+01:00
Myśliwiec.
Lotnik bez lęku i bez skazy
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T17:17:02+01:00
"Najliczniejsze zwycięstwo"

7 września rozpoczyna się tydzień niemieckich nalotów na Londyn. Jeden z najgwałtowniejszych ataków przypada na dzień 11 września. Jest to jednocześnie dzień najliczniejszego zwycięstwa pilotów z Dywizjonu 303. Po raz kolejny wykazują się zadziwiającą fantazją, brawurą i bohaterstwem. Tego dnia rozgrywa się jeden z najbardziej wstrząsających fragmentów wojny - sześciu myśliwców polskich - m.in. porucznik Henneberg, porucznik Paszkiewicz, porucznik Cebrzyński - walczy z przeważającą liczbą meserszmitów. Pozostali Polacy atakują bombowce. Udaje im się kilka zestrzelić, ale przede wszystkim wzbudzają w Niemcach przerażenie. Bombowce zaczynają uciekać. Wyczuwa się panikę niemieckich pilotów. Polacy uparcie ścigają samoloty wroga.

Podczas walki giną dwaj Polacy: porucznik Cebrzyński i sierżant Wojtowicz. Pierwszy z nich zostaje zastrzelony. Drugi, zaatakowany przez dziewięć meserszmitów, zaciekle się broni i strąca dwa z nich zanim sam ginie. Obserwatorzy walki - mieszkańcy miasteczka Bigginshill z zapartym tchem śledzą zmagania. Pamięć o tym wydarzeniu przetrwa wśród nich długie lata.