Baaardzo proszę o pomoc. ;] chętnie dam naj :)
Oto zadanie:
Majtkowie na statku zaczęli krzyczeć , że w mesie jest zbyt ciemno .Zdenerwowany bosman zapiął pas i krzyknął :
-Hej, do czorta ! Nie buntować mi się! Przez te cztery bulaje wpada tyle samo światła co przez dwa okna o wymiarach 0.5 m x 0.75m.
- Bosman jak zwykle nas buja.- Westchnął najstarszy z majtków.

Każdy bulaj ma średnice 50 cm. Czy bosman bujał czy nie?

wiem że głupie ale bardzo prosze o pomo ;] byłabym wdzięczna jakby mi ktoś jeszcze powiedział jak doszedł do rozwiązania .;] z góry wielkie dzieki;]

2

Odpowiedzi

2009-12-03T17:22:39+01:00
Wymiary okna:0.5 m x 0.75m
Powierzchnia okien: 2*0,5m*0,75m=0,75m²
Średnica bulaja:50 cm=0,5m
Promień bulaja=½*0,5m=0,25m
Wzór na pole koła:πr²
Wartość π ok.3,14
Powierzchnia bulajów: 4π0,25m²=4π*0,0625m²=0,25*3,14m²=0,785m²
Odp.Bosman miał rację, przez bulaje wpadało więcej światła niż przez okna.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T17:25:52+01:00
A) buaj

P= (pi)r²
P= (pi) 25²
P= 3,14 * 625
P= 1962,5 * 4
P= 7850 cm ²

b) okno

P= a*b
P=50 cm * 75 cm
P= 3750 cm² * 2
P= 7500 cm²