Proszę bez spamu. Wszystkie obliczenia ;) z góry ThX ;) Daje Naj nawet za jedno poprawne rozwiązanie :P

W pieciu skarbonkach była jednakowa ilosc monet. Po pewnym czasie okazało sie, ze wyjeto
ze skarbonek połowe wszystkich posiadanych monet. Z pierwszej skarbonki wyjeto 2 monety,
z drugiej – 5 monet, z trzeciej – 9, z czwartej – 24. Nie wiadomo, ile monet wyjeto z piatej
skarbonki, ale w kazdej skarbonce została co najmniej jedna moneta. Ile było monet na poczatku
i ile monet pozostało w kazdej skarbonce?

lub

Rozwiaz równanie
1 − (2 − (3 − . . . − (2009 − x) . . .)) = 1000


Rozwiążcie chociaż jedno zadanko :P

2

Odpowiedzi

2009-12-03T17:26:59+01:00
2+5+9+24=40
40*2=80
25*2+2=52 tyle co najmiej było w 5 skarbonce
52*5=260
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T21:21:14+01:00
Nie wiem jak rozwiązać zadanie drugie, więc zabiorę się za pierwsze. Tak więc:

Najpierw dodajemy wszystkie wyjęte monety:
2+5+9+24=40
Wyszło, że wyjęto z 4 skarbonek łącznie 40 monet.
Była to połowa, więc
40×2=80
W każdej skarbonce musiała zostać chociaż 1 moneta tak, więc w 5 zachodzi działanie:
25×2+2=52
(tminimalna ilość w 5 skarbonce)
52×5=260 - liczba monet na początku.

Jeśli chodzi o drugie to mogę spróbować, ale nie gwarantuje, że będzie dobrze.

1 − (2 − (3 − . . . − (2009 − x) . . .)) = 1000
1 − (2 − (3 − (-2009+x))) = 1000
1 − (2 − (3 ( 2009-x)) = 1000
1 − (2 (3 (-2009+x))) = 1000
1- (2 (3 ( -2009+x)) = 1000
1- (-12054+6x) = 1000
1+ 12054-6x = 1000|-1000
11055=6x
x=1842,5

4 2 4