Odpowiedzi

2009-12-03T17:18:51+01:00
Ciśnienie = gęstość * g * h = 1000*10*5 = 50 000 Pa = 500 hPa
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T17:20:34+01:00
Dane:
h = 5m
g = 10m/s²
ρ = 1000kg/m³

Szukane:
P = ?

Wzór:
P = ρgh [kg/m³ x m x m/s² = N/m² = Pa]

Rozwiązanie:
P = 5 x 1000 x 10
P = 50000Pa = 50kPa

Odpowiedź:
Ciśnienie wywierane przez ten słup to 50 kilopaskali.
1 5 1
2009-12-03T17:23:58+01:00
H - głębokość
d - gęstość
g - przyspieszenie ziemskie
ph - ciśnienie hydrostatyczne

ph=h*d*g gęstość wody to 1000kg/m³ a przyspieszenie ziemskie 10 m/s²
ph=5 m * 1000 kg/m³ * 10 m/s² = 50000 Pa = 50 kPa
1 5 1