Prostokątna podłoga w klasie ma wymiary 6,5m i 9m. Jedna puszka lakieru kosztuje 15,20zL i wystarczy na pomalowanie 10m.kwadratowych podłogi . Ile puszek lakieru trzeba kupić,żeby pomalować całą podłogę? Ile będą kosztowały.

2

Odpowiedzi

2009-12-03T17:21:04+01:00
6,5*9=58,5m2
58,5/10=5,85
6*15,20=91,2

nalezy kupic 6 puszek i zaplacimy 91,2zl
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T17:22:21+01:00
Powierzchnia podłogi
P= ab
P= 9x6,5
p= 58,5 [m²]

Liczba puszek
58,5m²:10m²=5,85
ok. 6 puszek

Cena puszek
6x15,20zł= 91,20zł

Odp. Należy kupić 6 puszek, które będą kosztowały 91,20zł