Na rzece zbudowano most, który zachodzi na jej brzegi : 150 metrów mostu zachodzi na jeden brzeg, a 1/3 długości mostu na drugi. Oblicz szerokość rzeki, jeżeli stanowi ona 1/6 długości mostu. Zapisz obliczenia...


Bardzo proszę o pomoc..

3

Odpowiedzi

2009-12-03T17:23:08+01:00
150 + 1/3x + 1/6x = x
1/2x + 150 = x
x = 300
300 / 6 = 50

Szerokość rzeki to 50 metrów.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T17:26:49+01:00
X- długość mostu
x=150m+1/6x+2/6x
x=150m+1/2x
1/2x=150m/*2
x=300m
1/6*300=50m
Odpowiedź:Szerokość rzeki wynosi 50 metrów.
2009-12-03T17:28:57+01:00
150m *3 = 450m
450/6=75m

nie jestem pewna na 100% czy to jest dobrze ale raczej jest =]