BŁAGAM POMÓŻCIE 1 GIM!!
PUNKTY SIE OPŁACA!!!
odp nie związane z tematem kasuje...
JEŚLI KTOŚ NIE UMIE TO PROSZĘ O ZROBIENIE CHODŹ CZĘSCI .
jeśli ktoś ma ćwiczenia "spotkania z fizyką" to łatwiej bo moze zajrzeć.(str.49,50)
ale jeśli nie to napiszę ;]

x-pomnożyć

1.wyraź pole powierzchni w m2.(kwadratowych).
a) 450cm2(kwadratowych)=450 x 1cm x 1cm=...
b)50cm2=...
c)0,2km2=...

2.Wyraź objętość w mm3.

a)0,3m3(sześciennych)=0,3 x 1m x 1m x 1m = 0,3 x 1000mm x 1000mm x 1000mm=...
b)5cm3=5x 1cm x 1 cm x 1 cm =...
c)30dm3=...

3.Wyraź objętość w m3.
a)50cm3= 50 x 1cm x 1 cm x 1 cm = 50 x 0,01m x 0,01m x 0,01m=
=50 x 0,000 001m3(sześciennych) = ...........m3
b) 1200mm3=...................
c) 3dm3(sześcienne)=...................

4,wyraź gęstość w
__kg____
m3
niewiem jak to napisać w każdym razie chodzi o to ze tak jak w ulamku jest kreska i na górze jest kg a na dole m3 - bd to pisała tak kg/m3 bo to sie powtarza w kolejnych zadaniach.

a)2 g/cm3 =......
b)0,6 dag/cm3=.........

5.Wyraź gęstość w g/cm3.

a)30 kg/m3 =.............
b)12 dag/m3=............

6.Wyraź gęstość w g/dm3.

a)5kg/m3=............
b)32 g/cm3=..........



+Dodadkowe .

jak obliczyć objętość kuli,walca,proztopadłościanu i sześcianu ?

Z góry thx ;**

2

Odpowiedzi

2009-12-03T17:30:04+01:00
Zad.5
1kg = 1000g
m^3 =100*100*100 =1 000 000 cm^3
a) 30kg/m^3 =30 000g/1 000 000cm^3 = 0.03 g/cm^3
b) 1 dag = 10 g
12 dag/m^3 = 12*10g/1 000 000 cm^3 =0,000 12 g/cm^3

zad.6
m^3 =10*10*10 dm^3 =1000dm^3
dm^3 =10*10*10 cm^3 =1000 cm^3
czyli 1 cm^3 = 0,001 dm^3
a) 5kg/m^3 = 5000g/1000dm^3 =5g/dm^3
b) 32g/cm^3 =32g/0,001 dm^3 = 32 000g/dm^3
35 3 35
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T19:13:57+01:00
1) [na zasadzie: 1cm²=1cm*1cm=0,01m*0,01m=0,0001m² :)]
a)
450cm²=450*0,01m*0,01m=0,045m²
b)
50cm²=50*0,01m*0,01=0,005m²
b)
0,2km²=0,2*1000m*1000m=200 000m²

2)
a)
0,3m³=0,3*1000mm*1000mm*1000mm=300 000 000mm³
b)
5cm³=5*10mm*10mm*10mm=5 000mm³
c)
30dm³=30*100mm*100mm*100mm=30 000 000mm³

4)
a)2 g/cm3 =2* 0,001kg/0,000001m³=2000kg/m³
b)0,6 dag/cm3=0,6* 0,01kg/0,000001m³=6000kg/m³

5)
a)30 kg/m3 =30*1000g/1000 000cm³=100g/cm³
b)12 dag/m3=12*10g/1000 000cm³=0,00012g/cm³

6)
Wyraź gęstość w g/dm3.
a)5kg/m3=5*1000g/1000dm³=5g/dm³
b)32 g/cm3=32* 1g/0,001dm³=32 000g/dm³

+Dodadkowe .

jak obliczyć objętość kuli,walca,proztopadłościanu i sześcianu ?

KULA V=(4/3)*π* r³ r - promień kuli

WALEC V=πr²*h r - promień podstawy; h-wysokość walca

PROSTOPADŁOŚCIAN V=a*b*c a,b - długości boków podstawy; c- wysokość prostopadłościanu

SZEŚCIAN V=a³ a - długość krawędzi bocznej (sześcian ma je wszystkie równe)


A oto i 3 zadanie, jakoś mi wypadło to je teraz dodam ;):
3)
a)50cm³= 50*0,01m*0,01m*0,01m=0,05m³
b) 1200mm3=1200*0,001m*0,001m*0,001m=0,0000012m³
c) 3dm³=3*0,1m*0,1m*0,1m=0,003m³
47 4 47