Określ, do jakiego typu zaliczają się podane reakcje, uzupełnij współczynniki stechiometryczne w równaniach.

a) Mg + O₂ → MgO
b) Ca(OH)₂ + HNO₃ → Ca(NO₃)₂ + H₂O
c) HgO →(tempteratura)→ Hg + O₂ (tu strzałka do góry pionowa)
d) Cu(OH)₂ →(temperatura)→ CuO + H₂O (tu strzałka do góry pionowa)
e) Mg + CuSO₄ → Cu + MgSO₄
f) Fe + O₂ → Fe₃O₄
g) AgNO₃ + CaCl₂ → AgCl (strzałka do dołu pionowa) + Ca(NO₃)₂
h) AgNO₃ + Cu → Cu(NO₃)₂ + Ag

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T17:42:12+01:00
A)2Mg + O2 -> 2MgO (reakcja syntezy)
b) Ca(OH)₂ + 2HNO₃ → Ca(NO₃)₂ + 2H₂O (reakcja wymiany podwójnej)
c) 2HgO →(tempteratura)→ 2Hg + O₂ (reakcja rozkładu)
d) Cu(OH)₂ →(temperatura)→ CuO + H₂O (reakcja rozkładu)
e) Mg + CuSO₄ → Cu + MgSO₄ (reakcja wymiany pojedyńczej)
f) Fe + O₂ → Fe₃O₄ <-- to jest albo źle napisane albo taka reakcja nie zachodzi
g) 2AgNO₃ + CaCl₂ → 2AgCl + Ca(NO₃)₂ (reakcja wymiany podwójnej lub reakcja strąceniowa)
h) 2AgNO₃ + Cu → Cu(NO₃)₂ + 2Ag (reakcja wymiany pojedyńczej)
2 5 2
2009-12-03T17:44:31+01:00
A. 2Mg + O₂ = 2MgO- reakcja syntezy
B.Ca(OH)₂+ 2HNO₃=Ca (NO₃)₂ +2H₂O-wymiany
c) 2HgO →(tempteratura)→ 2Hg + O₂- Reakcja analizy
d) Cu(OH)₂ →(temperatura)→ CuO + H₂O-analizy
e) Mg + CuSO₄ → Cu + MgSO₄-wymiany
f) 3Fe + 2O₂ → Fe₃O₄-syntezy
g)2 AgNO₃ + CaCl₂ →2 AgCl (osad) + Ca(NO₃)₂-wymiany
h) 2AgNO₃ + Cu → Cu(NO₃)₂ + 2Ag-wymiany
3 4 3