Odpowiedzi

2009-12-03T17:38:16+01:00
A) 180 stopni, a godzinowa 15 stopni
b) 120 stopni, a godzinowa 10 stopni

nmzc...(wybierzesz jako najlepszą i dasz ocene 5?)
12 3 12
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T17:50:03+01:00
Pełne koło to 360 stopni
więc różnica między jedną a drugą kropką to 360:12=30 stopni

a)
minutowa - 180⁰
godzinowa - 15⁰
W pół godziny wskazówka minutowa przebywa połowę tarczy
360:2=180
a godzinowa w 1/24 tarczy
360:24=15

b)
minutowa - 120⁰
godzinowa - 10⁰

20 minut=1/3 godziny
minutowa przebywa 1/3 tarczy
360:3=120
godzinowa
360:36=10
lub można uzasadnić, że jak w godzinę 30 to 30:3=10
5 3 5