Odpowiedzi

2009-12-03T17:41:01+01:00
Jezeli kazdy bok kwadratu zwiekszymy o 2 cm ,to pole powierzchni tego kwadratu powiekszy sie o 135cm2.oblicz dlugosc boku tego kwadratu

P=a²
P₂=(a+2)²=a²+135
a²+2a+4=a²+135
a²-a²+2a=135-4
2a=131 /:2
a=65,5cm
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-03T17:42:16+01:00
POle kwadratu wyraża sie wzorem

P = a^2

jezeli mamy ze każdy bok zwiekszymy o 2cm to pole wynosi wtedy bok ma długość a+2 a pole
P2 = (a+2)^2

mamy dane
P = 135 cm^2

więc
135 = (a+2)^2 - a^2
135 = a^2 + 4a +4 - a^2
135= 4a+4
135-4=4a
131/4=a
a=32,75

2 1 2
2009-12-03T17:43:35+01:00
P 1 =a kwadrat
P2= (a+2)= akw +4a +4
a kw + 135= a kw +4a+4
- 4a=- 131/ :-4
a=2.75
1 5 1