Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T17:44:11+01:00
1.Rodzaje liści:
- liścienie
- właściwe
- łuskowate dolne (np. cebula)
- przykwiatowe (np. fiołek alpejski)
2. Rodzaje ulistnienia:
- skrętoległe (np. wierzba)
- naprzeciwległe (np. pokrzywa)
- okółkowe (np. skrzyp)
3.Budowa wewnętrzna liścia
- skórka górna (brak aparatów szparkowych), pokryta kutykulą, nie przepuszczalna ani dla gazów ani dla cieczy.
- miękisz palisadowy, komórki cylindryczne, dużo ciałek zieleni, miejsce fotosyntezy
- miękisz gąbczasty, komórki owalne, mało chloroplastów, miejsce oddychania
- wiązki łykowo- drewniane, przewodzą wodę z solami mineralnymi, produkty fotosyntezy
- skórka dolna ? miejsce wyparowywania wody z liści
4. Rola liścia
- przeprowadzanie fotosyntezy (m. palisadowy)
- oddychanie ? respiracja -to wymiana tlenu i dwutlenku węgla między liściem, a atmosferą (m. gąbczasty)
- wyparowywanie wody = transpiracja (skórka dolna liścia)
Transpiracja ? powoduje wciąganie wody z niższych części rośliny przy udziale siły ssącej
Wymień czynniki ograniczające trawienie:
- zmienność gleby
- kutykula
- mała ilość aparatów szparkowych
- zanieczyszczenie powietrza
- kolce, igły, ciernie
6 4 6
2009-12-03T17:44:10+01:00
Budowa liścia (zewnętrzna) :
<ogonek
<blaszka liścia
<brzeg liścia
<nerw główny i unerwienie boczne
<aparaty szparkowe
2 3 2