Odpowiedzi

2009-12-04T01:49:02+01:00
X- cena towaru po obniżce
y cena towaru pierwotna
471,5 ---- (100% - 18%) = 82%
x -------- 100 %
wyliczamy x = 47150/82 = 575 tyle kosztował ten towar po obniżce
a teraz 575 ---- 115%
y----- 100%

y= 57500/115
y= 500

Odp pierwotna cena towaru to 500 , a ta po podwyżce 575
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-04T02:03:23+01:00
X-pierwotna cena
x*1,15*0,82=471,5
x*0,943=471,5
x=471,5/0,943
x=500

po pierwszej podwyzce
y=500*1,15=575

ODP

pierwotna cena to 500zl a po pierwszej podwyzce 575zl

Pozdrawiam

Hans