Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-03T18:07:09+01:00
List napisalo 25 chłopców i 75 dziewczyn
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T18:09:13+01:00
Razem listów - 100
dziewczynki - 3x
chłopcy - x

3x + x = 100
4x = 100 / :4
x = 25

chłopcy = 25
dziewczynki = 3 * x = 3 * 25 = 75
  • Omla
  • Początkujący
2009-12-03T18:10:14+01:00
X- liczba dziewczynek ,które wysłały listy
y-liczba chłopców ,którzy napisali listy

x+y=100
x=3y

3y+y=100
x=3y

4y=100 |: 4
x=3y

y=25
x=3*25

y=25
x=75

Do świętego MIkołaja napisało 75 dziewczynek i 25 chłopców.