Odpowiedzi

2009-12-03T18:25:37+01:00
Każdy człowiek otrzymał od Boga jakieś talenty i umiejętności. Jedni specjalizują się w dziedzinach ścisłych, innych pasjonuje humanistyka, a jeszcze innych sztuka i artyzm. Każdy z nas jest dobry z określonej dziedziny i rozwija swoje talenty w danym kierunku. Ponadto niektórym z nas wydaje się, iż są nic nieznaczącą cząstką świata i bez ich udziału ludzie niczego nie stracą, a nawet nie odczują ich nieobecności. Jest to jednak mylne stwierdzenie. Każdy człowiek jest komuś potrzebny, chociaż tak często traci tego świadomość. Lecz może on być wsparciem dla chorej matki, pociechą dla strapionego ojca, czy ucieczką dla innej, bliskiej jego sercu osoby. Nikt z nas nie jest bezużyteczny, za każdym snuje się nić historii i promień dobroci. Nie możemy tego zaprzepaścić, a więc pomagajmy innym, czyńmy dobro na świecie, stawiając przed sobą wysoki cel. I nigdy nie przestańmy do niego dążyć!
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T18:30:02+01:00
Człowiek, mimo iż poznaliśmy budowę jego ciała, psychikę nadal pozostaje „formą” bardzo tajemniczą. Jego życie wypełniają wiara, nadzieja, miłość do innych ludzi, aspiracje i marzenia, które pragnie zrealizować. Sądzę, że słowa św. Stanisława Kostki „Do wyższych rzeczy jestem stworzony i dla nich pragnę żyć” dotyczą każdego z nas, gdyż mówią o naszym przeznaczeniu i posłannictwie. Bowiem każdy jest do czegoś stworzony. Według słowa Bożego jesteśmy stworzeni do miłości. I to jest prawda. Bo nieważne jak byśmy wybierali w życiu, dobrze lub źle, nasze serce zawsze będzie tęskniło za czymś głębszym, doskonalszym. Za istotą poznania prawdziwego człowieczeństwa. Za miłością do partnera. Za ukochaniem swych dzieci. Za pomocą bliźnim. Za poświęceniem. Za poznaniem cierpienia w całej jej okazałości… Św. Stanisław Kostka mimo iż żył krótko, bo niespełna lat osiemnaście, poprzez swoją odwagę i siłę ducha uświadomił nam, że trzeba walczyć o swoje powołanie(w jego przypadku było to powołanie do zakonu). Podobnie my troszczymy się swoje sprawy, realizujemy marzenia, czasem uciekamy przed trudami życia, ale po to tylko, aby być ludźmi szczęśliwymi.
2 4 2