Odpowiedzi

2009-12-05T08:05:42+01:00
D- cena za dolara
m- cena marki

m=0.6d-240
2m+5d=69200

podstawiasz m z pierwszego równanie do drugiego równania;)

2( 0,6 d - 240) + 5d=69200

1,2d - 480 +5d = 69200

6,2 d = 69680

d=11238,71zł
m=0,6*11238,71-240=403,23zł
;)
2009-12-05T08:22:16+01:00
X- cena za dolara
y- cena marki
y=0.6x-240
2y+5x=69200

a teraz formuujesz odpowiednie równanie:
2(0,6y-240)+5x=69200
1,2x-480+5x= 69200
6,2x= 69680
x=11238,71zł
y=0,6*11238,71-240
y=403,23zł

Odp.: W tym dniu za jedną markę płacono 403,23zł, a za jednego dolara 11238,71zł.

PS. jakieś dziwne to zadanie bo w rzeczywistości to nie możliwe, sprawdź może źle je przepisałaś ;]

serdecznie pozdrawiam!!! ;)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-05T08:54:30+01:00
Równanie z dwiema niewiadomymi:

x - dolar
y - marka

0,6*x = y+240
2x+5y = 69 200

y = 0,6x-240

2x + 5* (0,6x-240) = 69200
2x + 3x - 1200 = 69200
5x = 68000
x = 13 600zł

0,6 * 13 600 = y+240
y = 8160 - 240 = 7920 zł