Odpowiedzi

2009-12-03T18:28:12+01:00
Wychowanie w starozytnej Sparcie było bardzo surowe i cieżkie.
Współczesny człowiek nawet nie jest w stanie wyobrazic sobie trudów wychowawczych z jakimi musieli borykać sie Spartanie. Ich srogie i trudne warunki moze nie były przyjemne, ale za to bardzo skuteczne, poniewaz dzieki tak znakomicie wyszkolonej armi wojska Perskie liczące 100 tys nieśmiertelnych zostały pokonane przez wojska Sparty liczace około 6400 wojowników Spartanskich i to dzieki nim Sparcie i Grekom udałi sie wyprzeć żołnierzy Perskich z Azji Mniejszej
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T18:33:27+01:00
Spartanie słynęli z surowości w wychowywaniu dzieci.Ludność miasta wierzyła że założycielem miasta był legendarny Likurg . W Sparcie bowiem skupiano się tylko na wychowaniu militarnym mniejszy nacisk kładziono na naukę wykształcenia. Moim zdaniem porzucanie dzieci tak jak to robiono w Sparcie nie jest rzeczą normalną,dzieciom kazano nie pielęgnowac swojego ciała,dziecko miało tylko jedno ubranie,gdzie w dzisiejszych czasach jest nie do pomyślenia.