Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-06-04T17:37:24+02:00
Jeśli boki mają 16 i 30 cm to z twierdzenia Pitagorasa możemy wyliczyć przekątną. Wyszło mi 34. Teraz obliczamy 20% długości każdego boku. Tak więc 20% liczby 16 wynosi 3,2 więc 16-3,2=12,8
20% liczby 30 wynosi 6. I znowu z twierdzenia Pitagorasa. Teraz przekątna wynosi 27,2
34-27,2=6,8

Tak więc odpowiedź B = D
  • Użytkownik Zadane
2009-06-04T17:44:50+02:00
A-jeden bok
b-drugi bok
x-przeciwprostokatna
z twierdzenia pitagorasa:
x kwadrat= a²+b²
x²=16²+30²
x²=256+900
x²=1156
x=34 <- wyliczona przeciwprostokatna
mamy ja rowniez zmniejszyc o 20%
wiec 34* 20%=6,8
teraz 34- 6,8=27,2 cm, czyli odp C
pozdrawiam dagmara
1 1 1