1.Menażka to niezbędne wyposażenie każdego harcerza.Z jakiego metalu jest ona wykonana?

2.Na jednej szalce wagi laboratoryjnej umieszczono jedną kostkę złota o objetości 1 cm³.Ile kostek lodu o tej samej objętości należy położć na drugiej szalce,aby zrównoważyć wagę?

Dane:
Szukamy
rozwiązanie

2

Odpowiedzi

2009-12-03T18:28:50+01:00
1.
menażka jest wykonana z aluminium gdyż jest to metal niewielkiej gęstości wiec mało waży i nie jest obciążeniem dla harcerza jak musi nieść swój bagaż na plecach .
14 3 14
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T18:50:14+01:00
1. Menażka zbudowana jest z aluminium, bo ma najmniejszą gęstość (2,7 g/cm3) i dzięki temu naczynie jest lekkie i nie rdzewieje.
2.
Dane:
n-liczba kostek
ρL=0,92 g/cm3
ρAu=19,3 g/cm3
Szukamy:
n=?
Rozwiązanie:
m Au= 19,30 g/cm3 × 1cm3 = 19,30g
mL = 0,92 g/cm3 × 1cm3 = 0,92g
n= 19,30g/0,92 = 20,97 ≈ 21 kostek
Odp:. Aby zrownowazyc wage nalezy polozyc 21 kostek na dtuga szalke wagi.

Uwaga: x/x to ułamek oczywiscie. Kiedy jest "mL" to L ma byc indeksem dolnym, a cm3 sie skracaja.
24 4 24
"zbudowana" lepiej brzmi zrobiona :)