Proszę o pomoc ...
1. Jak daleko od obserwatora uderzył piorun, jeżeli od momentu zobaczenia błyskawicy do usłyszenia grzmotu upłyneło 6s. Prędkość dźwięku w powietrzu wynosi 340 m/s
2.Ile czasu potrzebuje piechur na przejście z domu do odległej o 4 km stacji kolejowej jeżeli jego prędkość wynosi 10 km/h
3.czy pocisk artylejski lecacy z prędkością 500 m/s dogoni samolot odrzutowy poruszający się z prędkością 2000 km/h
4. autobus przejechał drogę 4km z średnią prędkością 20 km/h a następnie drogę 12 km z średnią prędkoscią 40 km/h. oblicz średnią prędkość autobusu na całej trasie.
5. Wymień cechy jakie trzeba podać, aby określić wielkość wektorową.
6. Piłka o masie 0,5kg została przewieziona z Ziemi na księżyc. Oblicz cięzar piłki na ziemi i na księzycu. Jaka będzie masa na księżycu ? (przyśpieszenie grawitacyjne na ziemi wynosi 9.81m/s2, a na księżycu 1,62m/s2) (2- kwadratowych)

2

Odpowiedzi

2009-12-03T19:11:25+01:00
1) 340*6 = 2040
Odp : Piorun uderzył 2km i 40 m. od obserwatora
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T19:32:16+01:00
2)
1h=10km
60min=10km
x =4km
x=60 x 4/10=24mi
odp. Piechur potrzebuje 24 min

3)2000km/h=2000 x 1000/3600=2000 x 0.28=560m/s
V samolotu=560m/s
V pocisku= 500m/s
odp. Nie dogoni

4)
4÷20=0.2 12÷40=0.3
(4km + 12km) ÷(0.2 + 0.3)=16÷0.5=32km/h
odp.Średnia prędkość autobusu na trasie wynosi 32km/h
5)
wartość, kierunek, zwrot,punkt przyłożenia
1 5 1