Bryła lodu o masie 2kg ma temperaturę równą temperaturze topnienia. Jaki procent masy lodu ulegnie stopnieniu, jeżeli bryle dostarczono 117 kJ ciepła?


Ile ciepła należy doprowadzić do 2kg wody o temperaturze 20 C , aby zamieniać ją w parę o temperaturze tównej temperaturze wrzenia (100C)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-04T19:30:14+01:00
2.dane:
m=2kg
t1=20°C
t2=100°C
Cw=4200J/kg×°C
szukane
Q
rozwiazanie:
Q=m×Δt×Cw Δt=t2-t1
Q=2kg×80°C×4200J/kg×°C Δt=80°C
Q=672000J=672kJ
2009-12-04T19:44:44+01:00
2.
Dane:
m=2kg
t1=20°C
t2=100°C
Cw=4200J/kg×°C
Szukane:
Q
Rozwiązanie:
Q=m×Δt×Cw Δt=t2-t1
Q=2kg×80°C×4200J/kg×°C Δt=80°C
Q=672000J=672kJ
2009-12-04T22:23:08+01:00
1.
Dane:
m=2kg
t1=20°C
t2=100°C
Cw=4200J/kg×°C
Szukane:
Q
Rozwiązanie:
Q=m×Δt×Cw Δt=t2-t1
Q=2kg×80°C×4200J/kg×°C Δt=80°C
Q=672000J=672kJ