Narysuj na kawałku kartonu 13 równo oddalonych od siebie odcinków o długości 1 cm każdy. Przetnij karton na ukos w taki sposób, żeby linia ciecia przechodziła przez początek pierwszego i koniec ostatniego.Po przecięciu kartonu przesuń jego górna część tak, aby ostatni odcinek zajął miejsce przedostatniego. W ten sposób na kartonie pozostanie 12 odcinków. Co się stało z jednym odcinkiem?

Bardzo proszę o pomoc.

2

Odpowiedzi

2009-12-04T12:05:05+01:00
Pierwszy odcinek został dodany do drugiego,drugi do trzeciego, trzeci do czwartego itd, a 12 do trzynastego. Odcinków jest teraz 12 ale dłuższych.
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-04T16:07:25+01:00
Pozostaje 12 odcinków ale każdy z nich jest dłuższy o 1/12. dzieje się tak ponieważ suma długości wszystkich odcinków nie zmieniła się.

jeśli odcinki miały 1cm długości do sumą było 13cm
13cm/12 odcinków=każdy odcinek ma długość 1 1/12cm
5 4 5