Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T19:17:04+01:00
Wyjaśnij dlaczego klimat Polski , jest klimatem przejsciowym ?
Dlatego, że nad Polską ścierają się dwie masy powietrza: ciepłego-morskiego i zimnego- kontynentalnego(obejmującego Ukrainę i Rosję).

Określ cechy klimatu przejsciowego:
-Zmiennośc pogody.
-znaczne zróżnicowanie poszczególnych pór roku w kolejnych latach(ich długość się zmienia).
3 4 3
2009-12-03T21:51:30+01:00
Klimat Polski jest przejściowy, poniewarz jest nastawiony na działanie wielu mas powietrza ( np. masy powietrza typu arktycznego, polarno-morskiego, polarno - kontynentalnego, zwrotnikowego).


Cechy klimatu przejściowego: Wyraźne pory roku, częsta zmiana pogody, różna pogoda w różnych częściach kraju.
1 5 1