Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-03T19:10:57+01:00
Ω={(1,1),(1,2),(1,3),(1,4),(1,5),(1,6),
(2,1),(2,2),(2,3),(2,4),(2,5),(2,6),
(3,1),(3,2),(3,3),(3,4),(3,5),(3,6),
(4,1),(4,2),(4,3),(4,4),(4,5),(4,6),
(5,1),(5,2),(5,3),(5,4),(5,5),(5,6),
(6,1),(6,2),(6,3),(6,4),(6,5),(6,6)}

Ω=36

A - suma oczek, jakie wypadną w obydwu rzutach jest równe co najmniej 4.
co najmniej 4 tzn. 4 lub więcej

A={(1,3),(1,4),(1,5),(1,6),
(2,2),(2,3),(2,4),(2,5),(2,6),
(3,1),(3,2),(3,3),(3,4),(3,5),(3,6),
(4,1),(4,2),(4,3),(4,4),(4,5),(4,6),
(5,1),(5,2),(5,3),(5,4),(5,5),(5,6),
(6,1),(6,2),(6,3),(6,4),(6,5),(6,6)}

A=33
P(A)=A/Ω=33/36=11/12
2009-12-03T19:19:08+01:00
Doświadczenie polega na rzucie 2 razy kostką
2 razy rzucamy więć wiadomo że(ustanowiono) ze moc omega=36

A-zdarzenie polega na wyrzuceniu conajmniej 4

A=
(2,2)
(3,1)
(13)
3,2
3,3
1,4
1,5
1,6
2,3
24
2,5
2,6
- musisz wypisać dokładnie wieksze lub równe 4
moc A = oblicz ile jest..tych podpunktów w zbiorze A

i skorzystaj ze wzoru P(A)= moc A / moc omega.. jak się skróci to skróć:)

lub inny sposon

Aprim = zdarzenie polegajace na wyrzuceniu mniej niz 4

A'=1,1
1,2
1,3
2,1

P(A')=4/36= 1/9

wiec P(A)=1-P(A') 1- 1/9= 0,1 :)