Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-06-04T20:37:41+02:00
1. (2a+3)²-(a+2)(2a-2)=4a²+12a+9-2(a+2)(a-2)=4a²+12a+9-2(a²-4)=
=4a²+12a+9-2a²+8=2a²+12a+17

2.a+(2x+b):x=3 /*x
ax+2x+b=3x
ax+2x-3x=-b
ax-x=-b
x(a-1)=-b
x=-b:(a-1)
x=-b:(-1)(1-a)
x=b:(1-a)

3.
(x+2)²+(1-x)(1+x)=1
x²+2x+4+1-x²=1
2x+5=1
2x=-4
x=-2

4.
a) 2x-x²=0
x(2-x)=0
x=0 ∨ 2-x=0
x=2

b)¼x²-4x-1=0 /*4
x²-16x-4=0
Δ=(-16)²-4*1*(-4)=256+16=272
√Δ=4√17
x₁=(16-4√17):2=4(4-√17):2=2(4-√17)
x₂=(16+4√17):2=4(4+√17):2=2(4+√17)

c)-3x²-2x-7=0
3x²+2x+7=0
Δ=2²-4*3*7=4-84=-80 brak rozwiązań

5.(x-2):3≥(2-3x):4 /*12
4(x-2)≥3(2-3x)
4x-8≥6-9x
13x≥14
x≥14/13
x≥1 1/13

b) (x-3)²>(x+5)(x-5)ę
x²-6x+6>x²-25
-6x>-31
x<31/6
x< 5 ⅙

6.
x- większa liczba
y-mniejsza liczba

{x-y=4
{x-20%x=y+2

{x-y=4
{80%x-y=2

{-x+y=-4
{0,8x-y=2

-0,2x=-2
x=10

10-y=4
6=y

te liczby to 10 i 6
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-06-04T20:40:49+02:00
2009-06-04T21:06:39+02:00
Rozwiązania w załączniku, bez zad 4 b i c
Czy te równania to poziom gimnazjum?
1 2 1