Dodałam wczoraj to zadanie, ale pani mi powiedziała, że jest źle. Wynik ma wynosić 378 cm², tylko potrzebuję obliczeń.
Daje dużo pkt. więc proszę o dobre obliczenia i wyniki inaczej spam!


Piramida ma kształt ostrosłupa prawidłowego czworokątnego. Ile cm² potrzeba na wykonanie modelu tej piramidy (wraz z podstawą) w którym krawędzie podstawy wynoszą 10 cm, a wysokość 12 cm?
Ze względu na zakładki zużycie papieru jest większe o 5%.


Potrzebne na już.!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T19:30:11+01:00
Miałem to zadanie dzisiaj na egzaminie próbnym ;p
H - wysokość ostrosłupa
H=12cm
h - wysokość trójkąta (ściana boczna)
h =√H²+(½*a)²
h =√144+25=√169=13
Pc=10²+4*½*13*10=100cm²+260cm²=360cm²
360cm² * 5% = 18cm²
360cm² + 18cm² = 378cm²
1 5 1
2009-12-03T19:53:07+01:00
Pole podstawy = 10cm * 10cm =100cm²
12cm--- to wyskość ostrosłupa - nie sciany trójkąta
zastosuj a²+b²=c²
5²---to jest połowa boku podstwy
12²--- to jest wyskość ostrosłupa
c²--- to nasza wysokość trójkąta
5²+12²=25+144=169
c²=169 c=13
Pole sciany ostrosłupa
½*a*h
5*13=65cm²
65*4= ----- pole ścian ostrosłupa
10*10 --- pole podstawy
65*4+10*10=260cm²+100cm²=360cm²
360cm²*0.05=18
360cm²+18cm²=378cm²
2009-12-03T20:45:49+01:00

Piramida ma kształt ostrosłupa prawidłowego czworokątnego. Ile cm² potrzeba na wykonanie modelu tej piramidy (wraz z podstawą) w którym krawędzie podstawy wynoszą 10 cm, a wysokość 12 cm?
Ze względu na zakładki zużycie papieru jest większe o 5%.
a=10cm
H=12cm
H - wysokość ostrosłupa
h - wysokość ściany bocznej
h²=H²+(½*a)²
h² =12²+(½*10)²
h =√[144+25]
h=√169
h=13
Pc=a²+4*½*a*h
Pc=10²+4*½*10*13
Pc=100+260
Pc=360cm²
5%*360 = 18cm²
360cm² + 18cm² = 378cm²