Odpowiedzi

2009-12-03T19:33:20+01:00
Narkotyki są szkodliwe ponieważ niszczą zdrowie. uzależniamy się od tego i wmawiamy sobie że to nam pomaga np. w koncentracji a tak nie jest. Myślimy sobie: jestem inny, wyjątkowy jak będę chciał to przestane brać ale człowiek nie ma na to wpływu.
Po braniu narkotyków chcemy <czegoś więcej> i sięgamy dalej. A konkretnie po silniejszy "typ" np. kokaina.
Nasz organizm przyzwyczaja się i trudno potem przestać. Szkodzi to zdrowiu i psychice.
6 4 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T19:40:47+01:00
Cechy osoby współuzależnionej

* chaos i zamęt uczuciowy
* huśtawki emocjonalne
* zagubienie, niepewność i poczucie bezradności
* zaprzeczanie oczywistym faktom problemu narkotykowego
* roztaczanie ochronnego parasola nad narkomanem i łagodzenie skutków zażywania narkotyków
* ukrywanie przed otoczeniem problemów z narkotykami
* nadmierna zależność emocjonalna od narkomana
* koncentrowanie się na narkomanie kosztem siebie i rodziny
* szukanie "obiektywnych" powodów brania i usprawiedliwianie narkomana
* unikanie sytuacji konfliktowych
* niepodejmowanie w rodzinie jawnych rozmów o faktach związanych z braniem
* kłopoty z odpowiedzialnością: nadmierne podejmowanie odpowiedzialności lub całkowite uchylanie się od niej
* nieumiejętność bronienia swoich praw i zdrowych interesów pozostałych członków rodziny
* nieświadome wspomaganie narkomana przez zdejmowanie z niego odpowiedzialności za skutki brania
* ciągły lęk, poczucie winy i wstydu
Narkotyki z porównaniu z innymi używkami są bardziej szkodliwe. Pokazują to badania. I nawet jeśli wyjdzie się z tego nałogu. To i tak zostają skutki zdrowotne i co najważniejsze psychiczne. Gazecie Polskiej był nawet o tym artykuł i tam pokazali chłopca który popadł narkomanie i wyszedł z tego nałogu. Ale zostały skutki psychiczne i jest dzisiaj chory psychicznie i od razu widać to po wyglądzie. legalizacja narkotyków wiąże się wiele mitów. Spadnie przestępczość związana z narkotykami. To jest wymysł Holandii wcale nie spadła przestępczość z tego powodu ale bardziej wzrosła. Gdy bierze się lekkie narkotyki legalne to bardziej uzależnia i zaczyna się brać mocniejsze narkotyki. 2 Państwo zyska więcej pieniędzy - zyski będą może większe ale za to pojawią się więc problemów. Będzie więcej wypadków i przestępstw i policja będzie miała więcej pracy. I leczenie ofiar narkomani jest droższe. I poprawi się sytuacja chłopów hodujących narkotyki. Gdy narkotyki staną się legalne to zdrożeją i zwiększy się przemyt z Azji a dokładnie Afganistanu . I ten sposób Talibowie i inni terroryści zyskają więcej pieniędzy na działalność i będzie więcej zamachów i dzięki temu Europie będzie więcej zamachów takich jak Londynie i Madrycie. A że spadnie używanie ciężkich narkotyków to wymysł. Im bardziej używa się lekkich narkotyków to rośnie uzależnienie i szuka się bardziej mocniejszych środków oburzających. Czyli legalizacja oznacza wzrost pieniędzy dla mafii i terrorystów
4 2 4