Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T19:34:19+01:00
Siedem zeszytów i sześć ołówków kosztuje 27,88 zł. Sześć takich zeszytów i sześć ołówków kosztuje 24,54 zł. Ile kosztuje zeszyt , a ile ołówek ?

x - cena ołówka
y - cena zeszytu

7y + 6x = 27,88
6y + 6x = 24,54 |*(-1)

7y + 6x = 27,88
-6y - 6x = -24,54

y = 3,34 zł

7*3,34 + 6x = 27,88
23,38 + 6x = 27,88
6x = 27,88 - 23,38
6x = 4,50 zł|:6
x = 0,75zł

Ołówek kosztuje 0,75 zł, a zeszyt 3,34 złote.
2009-12-03T21:07:27+01:00
Nie wiem xD
wydaje mi sie że trzeba tą cenę podzielic na dwa i każdą z części na sześć. ale nie jestem pewna