Odpowiedzi

2009-12-03T19:38:51+01:00
W Mezopotami pisano na płycie z kamienia ostrym narzędziem także z kamienia. Pismo było niewyraźne.
54 4 54
Najlepsza Odpowiedź!
  • vol1
  • Rozwiązujący
2009-12-03T19:44:34+01:00
W Egipcie . znane były hieroglify (święte pismo), powstałe na zasadzie pisma obrazowego. Z biegiem czasu obrazy upraszczały się; i na tej drodze powstało pismo hieratyczne, używane przez kapłanów, a obok niego ukształtowało się pismo świeckie, służące ludowi tzw. demotyczne, o znakach jeszcze prostszych niż hieratyczne. a w mezopotami pisano na tablicch glinianych a puzniej pergaminie
22 4 22