Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-04T13:27:06+01:00
Moim zdaniem na szczególną uwagę wsród twórców starożytnej Grecji zasługuje Fidiasz, jako że jest uważany za najwybitniejszego przedstawiciela rzeźby tamtego okresu. Był on autorem licznych rzeźb, które przedstawiały głównie Bogów (zwłaszcza Atenę). Na wyróżnienie z pewnością zasługuje także Myron, który był mistrzem rzeźby realistycznej. Potrafił wiernie odtworzyć ludzkie ciało, dokładnie przedstawiając napięcie każdego mięśnia przy danej czynności. Często również przedstawiał bogów, herosów. Odzwierciedlał także wizerunki zwierząt. Był wszechstronnie uzdolniony. Również do dziś jest uważany za jednego z najwybitniejszych twórców starożytnej Grecji. Myślę, że warto zagłębić się w życie i twórczość tych dwóch postaci i znaleźć tam wiele interesujących szczegółów :)
3 3 3
2009-12-04T14:11:29+01:00
Moim zdaniem Homer zasługuje na szczególn uwagę. Napisa on min. iliad i odyseję.
2 3 2