Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T19:40:45+01:00
X-pierwsza liczba
y-druga liczba

{x+y=280
{0,2x=0,5y

{x+y=280
{0,2x-0,5y=0 [/*(-5)]

{x+y=280
+{-x+2,5y=0
---------------
3,5y=280 [/:3,5]
y=80

x+80=280
x=280-80
x=200

{x=200
{y=80
1 5 1
2009-12-03T19:44:46+01:00
X + y = 280
0,02x = 0,5y

x = 280 - y
0,02x = 0,5y

x = 280 - y
0,02x = 0,5y / *5

x = 280 - y
x = 2,5y

x = 280 - y
280 - y = 2,5y / + y

x = 280 - y
280 = 3,5y / : 3,5

x = 280 - y
80 = y

x = 280 - 80
y = 80

x = 200
y = 80
1 5 1
2009-12-03T19:47:12+01:00
{x+y=280
0,2x=0,5y/:0.2 obustronnie dzielimy przez 0,2
x+y=280
x=2,5y
2,5y+y=280 podstawiamy za x 2,5y
3,5y=280/:3,5 dzielimy
y=80
x+80=280 podstawiamy 80 za y
x=280-80
x=200

koniec
3 5 3