Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T19:41:20+01:00
Dowody kulistości ziemi:
- widnokrąg ma kształt koła
- podróże w kosmos i zdjęcia Ziemi z kosmosu
- na morzu u nadpływającego statku widzimy najpierw wierzchołki masztów
- podczas obserwacji widnokręgu z miejsc coraz wyższych, widnokrąg się powiększa zachowując kształt koła
- podróż dookoła świata F. Magellana
2009-12-03T19:42:22+01:00
-kolisty kształt widnokręgu
-stopniowe wyłanianie się statku zza horyzontu
-kolisty kształt cienia Ziemi na księżycu , w czasie jego zaćmienia
- zdjęcia satelitarne
-opłynięcie Ziemii dookoła ( Magellan początek XVI w . )
2009-12-03T19:42:26+01:00
- widnokrąg ma kształt koła
- podróże w kosmos i zdjęcia Ziemi z kosmosu
- na morzu u nadpływającego statku widzimy najpierw wierzchołki masztów
- podczas obserwacji widnokręgu z miejsc coraz wyższych, widnokrąg się powiększa zachowując kształt koła
- podróż dookoła świata Ferdynarda Magellana
-zaćmienie księżyca
- możliwość opłynięcia kuli ziemskiej
;P