Mały Olgierd często kupuje pieczywo. Wczoraj kupił 2 chleby i 4 bułki. Twierdzi, że wydał 3 zł. Dzisiaj za 3 chleby i 6 bułek zapłacił podobno 5zł. Mama Olka podejrzewa, że albo sprzedawca się pomylił albo Olek zgubił część pieniędzy. Czy wątpliwości mamy Olka są uzasadnione ?

2

Odpowiedzi

2009-12-03T19:44:40+01:00
Tak sa uzasadnione poniewaz w drugi dzien kupil o 50% wiecej chleba i bulek
czuli powinien zaplacic o polowe wiecej niz w pierwszy dzien czyli 4,5
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T19:46:01+01:00
2x+4y=3/×(-3)
3x+6y=5/×2
-6x-12y=-9
6x+12y=10
9=10
4 4 4