Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T19:44:22+01:00
Strzemiączko- jedna z kostek w uchu środkowym
2009-12-03T19:45:45+01:00
Strzemiączko jets to jedna z trzech kosteczek słuchowych występujących w jamie bębenkowej (ucho środkowe).
U płazów, gadów i ptaków - strzemiączko jest jedyną kostką słuchową - tzw. kolumienka słuchowa.
U ssaków strzemiączko jest trzecią kosteczką. Stawowo łączy się z kowadełkiem i przylega do okienka owalnego ślimaka. ucho, kostki słuchowe.