Zad.1
Dlaczego przygotowując herbatę do picia, mieszamy cukier łyżeczką, a nie czekamy, aż cukier samorzutnie się rozpuści i dzięki zjawisku dyfuzji pomiesza z herbatą?
zad 2
Pewnego dnia Piotr wrócił ze szkoły. Otwierając drzwi krzyknął: Wspaniale! Mama piecze mój ukochany sernik!
Wyjaśnij, skąd Piotr mógł wiedzieć, że mama właśnie piecze ciasto?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T19:47:52+01:00
1. mieszanie sprzyja rozpuszczaniu cukru (i nie tylko), dzięki temu zjawisko rozpuszczania zachodzi o wiele szybciej.
2. Piotr wiedział o pieczeniu ciasta dzięki zjawisku dyfuzji. Zapach zmieszał się z powietrzem.
6 4 6
2009-12-03T19:51:43+01:00
1 ponieważ mieszanie herbaty łyzeczka przyspiesza roztopianie sie cukru.
2. Piotr wiedział o tym ze mama piecze sernik dlatego ze czół zapach pieczącego się sernika, jest to zjawisko dyfuzi, które występuje podwłwem mieszania mas powietrza
1 5 1
2009-12-03T19:54:43+01:00
Zad. 1 cukier rozprezestrzenia sie w cząsteczkach cherbaty i wtedy zachodzi zjawisko dyfuzji , a jeśli nei wymieszamy to cukier opadnie na dno i sie rozpuści nie zachodzi wtedy żadna reakcja

zad 2
zaszło zjawisko dyfuzji - cząsteczki zapachowe ciasta rozprzestrzenily sie w powietrzu
1 5 1