W dwóch sadach owocowych rosło razem 1500 drzewek.W ciągu roku liczba drzewek w pierwszym sadzie powiększyła się o 20%, a w drugim zmniejszyła się o 10% i wtedy okazało się,że liczba drzewek w drugim sadzie jest równa połowie liczby drzewek w pierwszym.Ile drzewek było w każdym sadzie na początku roku?

Wynik ma wyjść 900 i 600.Proszę o obliczenia ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T19:52:05+01:00
X-drzewa w 1 sadzie
y-drzewa w 2 sadzie

{x+y=1500
{0,5×1,2x=0,9y

{x+y=1500 [/*0,9]
{0,6x-0,9y=0

{0,9x+0,9y=1350
+{0,6x-0,9y=0
----------------------
1,5x=1350 [/:1,5]
x=900

900+y=1500
y=1500-900
y=600

{x=900
{y=600

Odp. Na początku w 1 sadzie było 900 drzewek, a w 2 sadzie 600 drzewek.
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2009-12-03T19:56:20+01:00
X-sad 1
y-sad 2
Ukł równań
x+y=1500
1/2*x*1,2=0,9y

y=1500-x

podstawiamy

0.6x=0,9(1500-x)
0,6x=0,9*1500-0,9x
0,6x+0,9x=0,9*1500
1,5x=0,9*1500
x=0,9*1500/1,5=900
y=1500-900=600
Odp: 1 sadzie było 900 a w 2 600 drzewek.
1 5 1