Odpowiedzi

2009-12-03T19:56:23+01:00
Fe₂(So₄)₃


bo 400u - 192u(m tlenu) - 96u (m siarki) = 112 u ( masa metalu )
znajac wartosciowasc siarcznu znamy liczbe atomow metalu - 2
wiec dzielimy wynik przez 2

112u : 2 = 56u

w ukladzie okresowym 56 u ma zelazo

powstaje sol podana na poczatku
33 3 33
2009-12-03T20:01:56+01:00
Siarczki (VI) składają się z metalu i reszty kwasowej: SO₄.
Ustalasz wzór związku biorąc pod uwagę wartościowości - wykonujesz na krzyż i otrzymujesz postać:

X(₂SO₄)₃

Obliczasz masę cząsteczkowa korzystając z tablicy, a następnie tworzysz równanie:
2x + 3(32+16*4) = 400
2x + 288 = 400
2x = 112
x = 56

Sprawdzasz, jaki pierwiastek ma taką masę: Jest to Fe
Fe(₂SO₄)₃
55 4 55
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T20:01:27+01:00
Dane:
E2(SO4)3-to wzór soli,który trzeba ustalić
obliczenia:
2 x E + 3[32u+64u]=400[u]
2E + 288 [u]=400[u]
2E=400[u]-288[u]
2E=112[u]
E=56[u]
Odp:Ten metal (iii)-trój wartościowy,to Fe (żelazo),a wzór ma postać Fe2(SO4)3
ROZWIĄzał zbigniew63
94 4 94