Odpowiedzi

2009-12-03T19:55:30+01:00
Zeus-najważniejszy z bogów
Posejdon - bóg morza
Apollo - bóg sztuki
Ares - bóg wojny
Demeter- bogini urodzaju
Atena - bogini mądrości
Afrodyta - bogini piękności
Helios - bóg słońca
Hades - bóg świata podziemi
Hestia - bogini ogniska domowego
Dionizos - bóg wina
Hera - bogini małżeństwa/żona Zeusa
2009-12-03T19:55:39+01:00
Zeus- główny bóg, Prometeusz- bóg ludzi, Hefajstos- bóg morza, Hades- bóg śmierci, Atena- bogini mądrości, Afrodyta- bogini piekności, Ares- bóg wojny,
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T20:00:00+01:00
AFRODYTA - bogini miłości i piękności, opiekunka żeglarzy

APOLLO - bóg słońca światła i wyroczni; patron poezji, muzyki, sztuk i nauk, przewodnik muz

ARES - bóg wojny

ARTEMIDA - bogini świata zwierzęcego i roślinnego a także dziewicza bogini lasów i gór, łowów i dzikich zwierząt

ASKLEPIOS - bóg sztuki lekarskiej

ATE - bóstwo zaślepienia prowadzącego do zbrodni, jak również usposobienie kary za występki

ATENA - bogini pokoju i wojny słusznej

CHARYTY - boginie wdzięku i radości

CHLORIS - bogini kwiatów, usposobienia wiosny

DEMETER - bogini pól i urodzajów

DIONIZOS - bóg winnej latorośli, wina i płodnych sił przyrody

EIRENE - bogini pokoju

ENYO - bogini wojny

EOS - bogini rozpoczynającego się dnia

EREB - bóg ciemności

ERIS - bogini niezgody i kłótni
EROS - bóg miłości

ERYNIE - boginie zemsty

GAJA - Matka-Rodzicielka, wraz z Uranosem wyłoniła się z Chaosu

GLAUKOS - bóg morski, opiekun żeglarzy i rybaków

HADES - bóg zmarłych, władca świata podziemnego

HEBE - bogini młodości

HEFAJSTOS - bóg ognia, sztuki kowalskiej i złotniczej

HEKATE - bogini ciemności, świata widm, czarów i magii

HELIOS - bóg słońca

HERA - najpotężniejsza bogini na Olimpie

HERMES - bóg handlu i zysku, opiekun kupców

HESTIA - bogini ognia, patronka ogniska domowego

HIGEJA - bogini zdrowia

HORY - boginie pór roku i społecznego ładu: Eunomia, Eirene, Dike

HYPNOS - bóg snu
IRIS - bogini tęczy

KERY - boginie śmierci córy Nocy

KRONOS -bóg rolnictwa i zasiewów

MOJRY - trzy boginie przeznaczenia i losu każdego człowieka

MORFEUSZ - bóg marzeń sennych

NEMEZIS - bogini ludzkiego losu i strażniczka powszechnego ładu

NIKE - bogini zwycięstwa

NIMFY - boginie zdrowia

PAN - bóg pasterzy i trzód

PLUTOS - bóg bogactwa

POSEJDON - bóg morza

REA - Bóstwo Ziemi

SELENE - bogini księżyca

SYLENY - bóstwa rzek i źródeł

TANATOS - bóg śmierci

TEMIDA - bogini sprawiedliwości i prawa

TYCHE - bogini opiekująca się miastami i kierująca losami poszczególnych ludzi

URANOS - pierwszy bóg, który wyłonił się z Chaosu

ZEUS - najwyższy bóg Greków, syn Kronosa i Rei