1. Podaj miary katow:
a) rombu, w którym jedna z przekątnych ma dlugosc rowna dlugosci bokow
b) rownolegloboku, w ktorym kąt ostry jest 2 razy mniejszy niz kąt rozwarty
c) rombu, w ktorym wysokosc jest 2 razy krotsza od boku

2. Jedna z przekatnych rombu ma dlugosc 10. Pole rombu jest rowne 40. Jaki obwod ma ten romb?

2

Odpowiedzi

2009-12-03T19:59:37+01:00
2.pole=40cm
10cm x 8cm = 80cm
80cm:2=40cm
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T20:01:59+01:00
1.
a)60,120,60,120
b)60,120,60,120
c)30,150,30,150

2.
P=ef/2
40=ef/2 [/*2]
ef=80
e=10
10f=80 [/:10]
f=8

10/2=5
8/2=4

a²=4²+5²
a²=16+25
a=√41