Odpowiedzi

2009-12-03T20:00:33+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T20:06:57+01:00
W jakim sensie co adwent??

ale narazie moge napisac cos takiego:

adwent ma wiec podwojne zadanie : ma nie tylko przygotowac wiernych na uroczystosc bozego narodzenia,ale powinien miec rowniez wydźwiek eschatologiczny,czyli przygotowac na powtorne przyjscie jezusa chrystusa w dniu sadu ostatecznego.
oczekiwanie na powtorne przyjscie pana rodzi radosc,dlatego adwent jest nie tyle czasem pokuty,ile okresem poboznego i radosnego oczekiwania.

adwen jest czasem poboznego i radosneo oczekiwania na przyjscie pana jezusa.oczekiwanie musi byc polaczone z nieustannym czuwaniem.
CZuwac to znaczy
-byc czlowiekiem sumienia(nazywac dobro i zlo po imieniu)
-byc w lacznosci z chystusem przez modlitwe i sakramenty
-sluzyc blizniemu,dostrzegac potrezby biednych
-byc odpowiedzialnym za losy ojczyzny
-wybierac to,co jest dobrem prawdziwym i nie dac sie zniewolic pseudowartosciami
-strzec wielkiego dobra,jakim jest wiara
2 5 2