Na łące rosło wysokie drzewo. Ania i Basia postanowiły zmierzyc jego wysokośc. Ania ma 154 cm wzrostu, a zmierzony przez basię cień Ani ma 2,2 m. Drzewo rzuca cień 12,4 m (pomiaru dokonano w tym samym czasie). Jaka jest wysokośc drzewa? Zapisz obliczenia

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T20:02:50+01:00
1,54/2,2=x/12,4
2,2x= 19,096 /:2,2
x=8,68m

To jest rozwiązanie z Talesa
2 1 2
2009-12-03T20:11:47+01:00
2.2/1.54=12.4/x //to za pomoca proporcji
2.2x=1.54*12.4
2.2x=19.096 /2.2
x=8.68
1 5 1