Odpowiedzi

2009-12-03T20:08:29+01:00
2009-12-03T20:10:09+01:00
Czasownik jest to największa oprócz rzeczownika i przymiotnika część mowy. Czasownik odpowiada na pytania co robi ?, co się z nim dzięje ? Czasownik jest odmienną częścią mowy. Odmienia się przez: czasy, tryby, aspekty, strony, liczby, osoby i rodzaje.
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-03T20:11:34+01:00
Właśnie nie dawno to miałam ;D

1.Czasownik odpowiada na pytanie co robi?- co się z nim dzieje.
Odmienia się przez:osoby.liczby,tryby,czasy, strony
2.Strona czynna- podmiot jest wykonawcą czynności
3.Strona bierna-podmiot jest odbiorcą daniej czynności
4. Strona zwrotna-podmio0t jest wykonawcą a zarazem odbiorcą daniej czynności.