Odpowiedzi

2009-12-03T20:17:34+01:00
X + 3x + x + 3x = 96
8x = 96
x = 12


Jeden ma 12, a drugi 36 (12 * 3)
2009-12-03T20:19:38+01:00
Jeden bok-x
drugi bok- 3x
obwód- 96
2*3x + 2*x = 96
8x = 96
x=12
drugi bok : 3*12 = 36

Pole = a*b
P = 36 *12 = 432cm^2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T20:23:06+01:00
Ob=96cm
ob prostokąta=a+b+a+b
x-boki b
3x-boki a
4x=96
1x=24cm-tyle wynoszą b0ki b
teraz trzeba podzielić 24;2=12-tyle wynosi bok b
96-24=72-tyle wynoszą boki a
72;2=36-tyle ma bok a

p=36×12=432cm²

sprawdźmy
można zrobić to też tak
ob=96
8x=96
1x=12
b=12
a=3×12=36
36×12=432cm²