Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T20:31:10+01:00
-3x+1=11
-3x=11-1
-3x=10/:(-3)
x=-10/3

4x-17=0
4x=0+17
4x=17/:4
x=17/4
x=4,25

8-2x=5x-5
-2x-5x=-5-8
-7x=-13/:(-7)
x=13/7

2x-3+x=-3+3x
2x+x-3x=-3+3
0=0

2x+12=30-3x
2x+3x=30-12
5x=18/:5
x=18/5
x=3,6
2009-12-03T20:32:08+01:00
-3x+1=11 /-1
-3x=10 /:-3
x=-3 1/3

4x-17=0 /+17
4x=17 /:4
x=4 1/4

8-2x=5x-5 /+2x
8=7x -5 /+5
13=7x /:7
1 6/7=x

2x-3+x=-3+3x
3x-3=-3+3x
0=0
równanie tożsamościowe, czyli każda liczba spełnia równanie

2x+12=30-3x /+3x
5x+12=30 /-12
5x=18 /:5
x=3 3/5
2009-12-03T20:33:33+01:00
A)-3x+1=11
-3x=-1+11
-3x=10 |:(-3)
x=3,3(3)
b)
4x-17=0
4x=17 |:4
x=4,25
c)
8-2x=5x-5
-2x-5x=-8-5
-7x=-13 |:(-7)
x=1,85 (W PRZYBLIZENIU)
d)
2x-3+x=-3+3x
3x-3x=3-3
0=0
e)
2x+12=30-3x
2x+3x=-12+30
5x=18 |:5
x=3,6