Odpowiedzi

2009-12-03T20:38:02+01:00
X-pierwsza liczba
y-druga liczba

{x+y=22
{0,1x+0,5y=5 [/*(-2)]

{x+y=22
+{-0,2x-y=-10
-------------------
1,2x=12 [/:1,2]
x=10

y=22-10
y=12

{x=10
{y=12

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T20:43:39+01:00
X+y=22
0,1x+0,5y=5 /*10

x=22-y
x+5y=50

22-y+5y=50
22+4y=50
4y=28
y=7

x=22-y
x=22-7
x=15

Odp.: są to liczby: 7 i 15
2009-12-03T20:48:04+01:00
X+y = 22
0,1x + 0,5y = 5

y = 22-x
0,1x+05 (22-x) = 5

y = 22-x
0,1x + 11 - 0,5x = 5

y = 22-x
-0,4x = 5-11 = -6

y = 22-x
x = 6/0,4 = 15

x = 15
y = 22-15 = 7

Sprawdzamy:
15+7 = 22
1,5 + 3,5 = 5
Wszystko się zgadza z treścią zadania

Szukane liczby to 15 i 7.